onsdag 19 oktober 2011

SLS-Student lär student

Uppdraget till nästa gång , förutom att fundera vidare på sin resurs, är att vi ska undersöka ett gratisprogram som vi tror kan vara användbart i undervisningen. Vi ska genomföra en presenattion och ha en lektion för de övriga i gruppen på ca 30 min.
 I min grupp så har vi har tittat närmare på pixlr.com. Det visade sig vara ett kraftfullt bildbehandlingprogram som mycket väl kan mäta sig med photoshop elements. Den stora skillnaden är att man har tillgång till programmet on-line. Om dina studenter blir inspirerade av detta program så kan de genast gå hem och prova på egen hand.
Här är också tips påen länk där man kan få grunderna i pixlr genom Björns PIM.femma http://sites.google.com/site/pim5bn/

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Som du skriver i ditt förra inlägg blir det intressant att ge eleverna verktyg och möjligheter att skapa eget material inte bara ta del av andras.
    Ska bli kul att se er undervisa på onsdag. Däremot får jag inte länken till Björns sida att funka.

    SvaraRadera
  2. Hej Marie! Hoppas att allt är bra med dig. Imorgon ska jag hålla vår Pixlr-lektion igen. Jag har lagt till länkar och bytt pop art-bilden som var så svår att kopiera. Jag skickar kopia till din mejl. Syns om en vecka! /Malin

    SvaraRadera