onsdag 30 november 2011

Min resurs

Syfte-mål och mening med min resurs.
Jag håller på att jobba med en bloggresurs för mitt eget ämne bild.
Målgruppen för sidan ska framförallt vara eleverna själva. Där ska elevuppgifter läggas ut för varje klass och eleverna skall kunna få synas och höras i bloggarna genom olika saker som de skapar.
 Jag vill också skapa bloggen som ett verktyg för mej själv för att lättare kunna visa både elever, föräldrar, kollegor och ev. andra intresserade vilka arbetsområden vi arbetar med i bildämnet.
Här är länken till min bloggsida:  Bildsalen på G

5 kommentarer:

  1. Hej Marie.
    Var in och tittade på din blogg, din resurs som du håller på att bygga upp. Jättekul att få veta fakta runt uppgiften och hur man ska göra och tänka. Det är roligt att titta runt, bildämnet sätter fart på kreativiteten och tankarna. Ämnet i sig är långt ifrån det som jag själv undervisar i. Jag har bara vetat att jag är kass på att rita och denna sida av mig kanske skulle behövas lyftas, kanske en kurs just för sin egen del. Jag kan börja med att följa din blogg och kanske väcks då något../ Christina Ivedal

    SvaraRadera
  2. Härlig blogg blir gladd när jag var in och kikade på din resurs! Ska verkligen tipsa bild lärarna här om din blogg!! Per

    SvaraRadera
  3. Vilken inspirerande resurs, vill vara elev hos dig.
    Uppgiften där eleverna ska gestalta ett uttryck i lera kommer jag att låna.
    Hoppas att eleverna förstår värdet av resursen och använder den samt blir aktiva användare själv, dvs aktiva producenter.
    Imorgon vill jag också veta hur du gjort undersökningen i resursen. (Jag röstade på grönt)
    Ses!

    SvaraRadera
  4. Du har gjort en intressant blogg. Ska bli kul att höra vad dina elever tycker om den och hur den fungerar. /Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Hej Marie!
    Snyggt! Det syns att du är bildlärare. Jag gillade layouten! Din resurs vittnar om en pedagogisk helhetssyn om IT i lärandet. Du är modig som tar med eleverna - du har ju så många att välja mellan! /mvh Ritva

    SvaraRadera